
Meget kan man lære af de virksomheder, der har formået at bibeholde deres succes i årtier.
Et eksempel på sådan en virksomhed er Kildemoes, der har produceret cykler til leverandører i Danmark i over 30 år, og som nu bringer nyskabelse i form af Kildemoes elcykler.
Fordele ved Kildemoes elcykler
I et cykelland som Danmark var det blot et spørgsmål om tid, før elcyklen ville gøre sit indtog i borgernes hverdag.
Elcyklens motor gør det muligt at tage cyklen på arbejde uden at ankomme udmattet og svedig. Derfor var det en naturlig udvikling, da Kildemoes introducerede elcyklen til deres sortiment i 2016.
En nemmere hverdag
Har din virksomhed et fysisk kontor, er det oplagt at opfordre dine medarbejdere til at cykle på arbejde. Kildemoes elcykler er et billigere alternativ til bilen, og man får mulighed for at komme ud i den friske luft. Man kan også arrangere teambuilding-cykelture med Kildemoes elcykler, med det formål at ryste sine ansatte sammen.
Et spørgsmål om tillid
For gamle virksomheder som Kildemoes er det oplagt at gøre brug af den tillid, der gennem tiden er blevet opbygget. Kunder er mere modtagelige for nyskabende tiltag, hvis de kommer fra en troværdig kilde.
Nye virksomhedsejere har ikke denne fordel. Det kan være efterstræbelsesværdigt at have øje for, hvilke muligheder dit firma har for at øge kundernes tillid til dit brand.
Sådan opbygger du troværdigheden ved dit startupfirma
Det giver god mening, at større kundetroværdighed leder til bedre omsætning og en voksende virksomhed. Hvis ikke kunden har tillid til, at dit produkt har en værdi for dem, bliver det sværere at gennemføre et salg.
Først og fremmest er det vitalt at opretholde din virksomheds brand. Jo bedre du definerer dit brand, desto tydeligere bliver det for kunden, hvilken værdi de kan forvente at få udbytte af.
Dernæst er det en god idé at fostre sund kommunikation mellem kunden og din virksomhed. Er kunden i tvivl om noget, må du gøre dit bedste for at genskabe trygheden ved dit firma. Kunden skal føle sig set og respekteret.
Dette er blot nogle overvejelser til, hvordan man kan øge tilliden mellem kunde og virksomhed. Det er denne tillid der blandt andet bidrager til, at gamle firmaer som Kildemoes formår at have succes, mange år efter firmaet blev stiftet.