Sådan kan I nå jeres KPI’er med jeres event

Står I og skal afholde et event, men er grønne på området eller har mindre erfaring? Hvis ja, så læs med her og bliv klogere på, hvordan I kan få en succes af et event.

 

Store sats og store belønninger

For mange virksomheder er events blevet en vigtig strategisk satsning, når det kommer til dyrkelsen af deres brand, image og omsætning. Der kan være rigtig mange fordele forbundet afholdelsen af events, særligt hvis de er succesfulde, men der er også mindst lige så mange ulemper, hvis eventet bliver eksekveret forkert.

Hvad der afgør, om jeres event bliver en succes, middelmådig eller fiasko afhænger af jeres målsætninger og branchestandard. For eksempel, er der mange virksomheder der bedømmer deres events baseret på salg, omsætning, omdømme, konverteringer og lignende. Det kan der være adskillige gode årsager til hvorfor.

 

Røde tal er aldrig pæne

Som udgangspunkt er der omkostninger forbundet afholdelsen og eksekveringen af et event. Det koster nemlig tid og penge at skulle stable et event op på benene, men også under dets afholdelse. Formår et event ikke at opfylde de økonomiske minimumskriterierne, og dermed går i underskud, kan det give betydelige konsekvenser for jeres virksomhed.

På den anden side, kommer det til at gå godt og eventet skaber overskud og socialt ’clout’, kan det give mange fordele til jer. Men om et event kommer til at give overskud, gå i nul eller underskud, afhænger en række forskellige ting.

Der kan her være tale om:

  • Programindhold og kvaliteten af denne
  • Billetpriser
  • Forbrug af mad og drikkevarer
  • Merchandise
  • Publikum sikkerhed
  • Sanitære forhold
  • Og mange andre

Ovenstående er blot et eksempel udpluk af, hvilke faktorer der kan være i spil og lignende. Mange af kategorierne har et væld af faktorer under sig, hvilket kan gøre det hele mere kompliceret. For eksempel, hvis I satser tungt på personligt salg af merchandise, vil salgserfaring og teknikker være en betydelige faktor for, om I vil nå jeres ønskede salg og dermed målsætning.

Det samme kan siges at gøre sig gældende på et strategisk plan i forhold til planlægning og eksekvering. Ønsker I at komme på rette kurs, kan det være en god strategisk satsning at satse på hjælp fra et professionelt eventbureau.

 

Eventbureauet til undsætning

Der er mange fordele ved at hente hjælp fra et eventbureau, hvor den største fordel er praktisk erfaring med event afholdelse og særligt succesfulde events. Der findes herunder mange andre fordele, hvilekt blandt andet kan være, at I får frigivet tid og resurser, som I kan bruge værdiskabende aktiviteter fremfor planlægning.

Vil I gerne nå jeres mål, kan det anbefales, at I finder et eventbureau i København, hvis I befinder jer i eller omkring hovedstaden. Og ligeledes med andre storbyer.