Sådan kommer du i gang med LinkedIn
Linkedin er hovedcentralen for business kommunikation og nyheder. Her har enhver virksomhed muligheden for at skabe, sin egen professionelle platform. LinkedIn rummer mange dygtige og fagligt kompetente mennesker, og sætter dig derfor hurtigt i kontakt med den rette person, til den rette opgave. Altså en perfekt platform at fx. søge nye ansatte på. Din virksomhed kan kommunikere bredt ud til sine følgere, om både interne nyheder i virksomheden, men også de eksterne interesser virksomheden måtte have.
første skridt på vejen til din virksomheds LinkedIn er, at man opretter en profil. Herefter ekstremt vigtigt at man får udfyldt alle informationer som kræves, men også dem som ikke er et krav. På den måde kan andre virksomheder, samt private brugere, se at det er reel og seriøs virksomhed. Herefter skal man, som på alle andre sociale medier, vurdere hvad man som virksomhed gerne vil udstråle. Hvilke slags billeder vil man poste?, hvad vil man skrive om? hvem vil man kommunikere til m.m. Et godt eksempel på et gennemtænkt tema – fx. denne profil https://www.linkedin.com/company/fitness-and-nutrition/ .Denne virksomhed omhandler fitness, og har derfor et fitness/trænings tema gennemgående på deres billeder og videoer. De ejer denne webshop https://www.billig-fitness.dk/ hvor man kan se via linket, at de gør brug af samme temaer og billeder som de benytter på deres LinkedIn.
Det næste skridt er at skabe nogle mål for din virksomhedsprofil på LinkedIn. Dette kunne fx være mål så som:
- Få 200 Følgere den første måned
- Lave mindst 2 opslag om dagen første måned
- Interagerer med mindst 10 opslag om dagen for eksponeringer
Dette er blot forslag, men det kan både være interne mål (som de to sidste mål), eller et eksternt (som det første).
Det at like/kommentere opslag på linkedin, kan give din virksomhedsprofil visninger, og dermed skabe en positiv opmærksomhed på din profil. En anden vigtig detalje er selvfølgelig omkring, hvilket sprog du ønsker at bruge. At bruge engelsk vil fx. automatisk skabe en langt bredere målgruppe da flere mennesker forstår sproget.
Et godt eksempel er fx. LinkedIn-side for Fitness & nutrition, hvor der både bliver gjort brug af både dansk eller engelsk. Dette skyldes at det ændres alt efter målgruppen. Hvis der fx. søges en engelsktalende praktikant skrives jobopslaget på engelsk.
Det giver virksomheden en god mulighed for at finde den perfekte kandidat til jobbet. Danske opslag er også helt fint at bruge. Dog skal man have in mente, at det automatisk cutter en stor gruppe mennesker fra, da ikke alle vil forstå opslaget. Så en virksomhed med fx butikker eller webshops i flere lande, kan med fordel gøre brug af engelsk i deres tekster, for at ramme et bredere publikum.