
Dette indhold er sponsoreret.
Tiden kan være inde til, at jeres butik får sig nogle mursten, som I og kunderne kan forholde sig til. Virksomheden vokser, og det begynder at give god mening med en butik, som kunderne kan besøge. Det giver tydelige fordele, at kunderne kan komme på besøg i butikken og måske købe noget, de ikke havde købt via hjemmesiden. Her handler det så bare om, at butikken skal indrettes til succes. Den skal give mening og have en rød tråd lige fra jeres hjemmeside til butiksdisken. Er der ikke det, fanger butikken ikke kundernes interesse.
Indret efter salget
Jeres fysiske butik skal indrettes som butikken online. Kunderne skal være bevidste om, hvor de er og hvad de laver der. Varerne skal skinne frem på hylder og skal lokke kunderne til at tage et nærmere kig. Den visuelle fremstilling er vigtig, og får kunderne op til jeres butiks disk med mere, end de måske kom for at hente. Få varerne til at skinne, se spændende ud og bliv belønnet for det. Sådan vil rådene typisk lyde fra indretningseksperter. Kunderne vil imponeres, og de vil forstå, hvorfor de skal have netop den vare.
Derudover skal butikken var ren og pæn. Både fordi rengøringspersonalet er dygtigt, men også fordi I har indrettet butikken således, at den har et rent, klar og pænt udtryk. Hvis jeres brand ikke passer med de værdier, skal de selvfølgelig ændres. Generelt kan dog siges, at jo mere simpel og tilgængelig jeres butik er, jo gladere kunder får I i butikken. Så butikken skal gerne gøre det nemt og overskueligt, hvilken nemmest opnås ved en simpel og ren indretning.
Giver det mening?
Årsagen til, at mange virksomheder, der starter online, får sig en fysisk butik, er, at det kan gøre handlen nemmere for kunderne. De kan selv hente deres varer der. De blive budt indenfor fra den fysiske trafik på gaden. De kan rette deres eventuelle vanskeligheder med produkterne et sted til. Markedet bliver mere og mere digitalt, men det ændrer ikke ved, at vi fortsat handler i de fysiske butikker. Vi foretrækker fortsat at se varen fysisk, inden vi vælger at investere vores penge i dem. Derfor vil det give mening for nogle virksomheder med en fysisk butik.
Følger I jeres konkurrenter?
Hvis i sælger schweizerknive, vil det f.eks. give virkelig god mening at få en fysisk butik. Schweizerknive vil man som forbruger gerne se, inden man køber. Det vil formentlig blive svært at hamle op med konkurrenterne og deres fysiske butikker inden for den branche. Omvendt vil det ikke give meget mening for en virksomhed, der f.eks. sælger digitale løsninger. Selv hvis konkurrenten her fik en lækker butik, er det nok klogere at fastholde jeres greb online. Nogle forhandlere egner sig bare ikke til gågaden – gør din?