Start-up virksomheder på Fyn

Der er mange måder, hvorpå man kan gøre opmærksom på sig selv, når man er en nyopstartet virksomhed. Alt efter hvor man befinder sig, kunne det for eksempel være smart at lave annoncer i de lokale nyheder Fyn, og så er Sociale medier også altid et godt sted at gøre reklame.

Bliv set og hørt

Grunden til at annoncering er så essentiel er, at man som ny virksomhed sjældent vil blive set, medmindre man bliver omtalt af andre, eller at folk snakker meget ude i lokalsamfundene. Det er desværre ikke så tit, at det er en god vej at satse på.

 

Ud fra hvem ens publikum er, er det godt at tage stilling til, hvor det er bedst at annoncere. Er det en lidt ældre målgruppe, man har, så er lokale nyheder og dagblade et godt sted. Er det derimod et ungt publikum, gælder det om at ramme dem, der hvor de befinder sig. Og det er selvfølgelig de sociale medier.

Fremtidens annoncering

Førhen var det kun bladene, man henvendte sig til, når man skulle have postet reklame i en avis. Senere hen kom fjernsynet, og det var først med TV2’s fremkomst, at reklame her blev muligt. Med teknologiens udvikling og computernes indtagen er der sket rivende ændringer.

 

Især inden for de senere år, er Google, Facebook, Instagram og YouTube blevet nogle af de største leverandører af reklamer. Man kan ikke gå nogle af de steder hen uden nærmest at blive bombarderet. Og ofte er reklamerne meget specifikke grundet de smarte cookies.

Indskærpe publikummet

Hvor man før i tiden ikke kunne bestemme, hvem der skulle se ens logo, når man havde betalt for reklame, kan man i dag nærmest frit vælge. Det tager ikke meget mere end fem minutter at sætte en reklame op og vælge størrelse og målgruppe, før man kan sende den ud. De sociale medier ved allerede, gennem cookies, hvem der vil være relevant for dig at reklamere for.

 

Det har altså aldrig været nemmere at nå ud til ens publikum, end det er i dag. Og selvom lokale dagblade er gode til ældre, kan publikummet med lidt flere år på bagen også sagtens findes online og især på Facebook. På trods af at det er så populært at annoncere her, så er der stadig gevinst at hente på at gøre det i ugebladene. Her kan folk nemlig ikke swipe væk med samme fart.