Valg af tryk på tøj – hvad skal man være opmærksom på?

Når det kommer til tryk på tøj, så er der et hav af muligheder, go derfor så er det også nemt at gå galt med en beslutning. Når man vælger at trykke sit tøj, så er det ofte forskelligt hvad der er væsentligt, fordi de fleste vælger at trykke deres virksomheds image på deres tøj.

 

Det betyder altså at det er forskelligt hvilke perimeter der er smarte at gøre brug af, og hvilke der er forkerte at måle sig op af. Der findes som sagt mange forskellige muligheder at gøre brug af, og yderligere så er der mange ting at vælge imellem.

Det er specielt vigtigt at understrege at man kan vælge mellem mange forskellige ting, men det ikke kun er fantasien der sætter grænser indenfor denne branche. Der findes nogle grænser. Man kan ikke være sikker på at alle farver kan laves. Der er er nemlig stadig nogle udfordringer i forbindelse med farvevalget som er til rådighed. Det er nemlig ikke alle farver som man kan gøre brug af når man skal have et logo på sin kasket. Du kan lære mere på nordictryk. Her vises der i større detaljer hvordan tryk, print og logo dannes på tøj.

 

Hvordan får man sit logo til at blive succesfuld?

 

Der er forskellige guides på nettet til hvordan man danner et godt logo, men vigtigst af alt så er det at man kan finde ud at gøre brug af de rigtige farver. Har man allerede et designet logo, som de fleste har som henvender sig til tryk på tøj, eller når man skal have en kasket eller cap med logo, så er farvevalget på tøjet vigtigt. Her skal man ikke vælge den samme farve kasket, eller trøje, som logoet også er. Det skaber nemlig ikke blikfang, som man er på udkig efter. Blikfanget er en god indikator at gå efter, fordi det sikrer en at logoet bliver set, og dermed skaber det branding.

 

Hvordan kan man ellers se at det er et godt valg?

 

Ens logo placeres hvor som helst på tøjet. Det gør ikke nogen forskel for producenten. Her er det vigtigt at man placerer ens logo det rigtige sted. Det er ofte de samme steder logo bliver placeret på sted i dag, og det gør de fordi at det er undersøgte steder som bliver set. Eksempler på dette er lige ved brysthøjden, og i midten af kasketter. Det skal være steder som er lette for øjnene at fange, men er man meget selvsikker så kan man placere logoet hvor som helst.

 

Man kan få lavet logo mange steder, bor man i København, så kan man finde tryk på tøj i København. Alternativt, så kan man gøre brug af webshops.